Cauta

luni, 24 februarie 2020

Bancuri din comunism

La şcoală, Bulă vine cu hainele necălcate.
-Mama ta nu-ţi poate călca hainele? Să vii îngrijit îmbrăcat ca şi colegii tăi, Bulă! – Îl mustra profesoara.
-Ba da. Poate. Dar bagă televizorul în priză şi-l vede pe Ceauşescu. Bagă radioul în priză şi-l aude pe Ceauşescu. Atunci cum să nu-i fie frică să mai bage în priză şi fierul de călcat!


Învăţătoarea:
-Copii, spuneţi cum aplicaţi voi în familie directivele de partid pentru economisirea energiei electrice. Popescu!
-La noi acasă, mama pune mâncarea afară pe balcon şi nu mai foloseşte frigiderul.
-Bravo, Ionescu!
-Eu când vin acasă de la şcoală, nu mai ies să mă joc, ci îmi fac lecţiile imediat, aşa că seara nu mai aprindem lumina.
-Bravo!
-Şi eu, şi eu tovarăşa!
-Spune, Bulă!
-Noi seara ne uităm la televizor la programul bulgarilor şi aşa consumăm curentul lor.

După un an de stat în iad, Ceauşescu a propus să fie dat afară şi trimis în rai.
Motivul:au rămas fără smoală şi fără cărbuni din pricina exportului.

Culmea ghinionului:Să ţi se spargă sticla de ulei în punga cu zahăr.

Un bătrânel se opreşte în mijlocul străzii, uitându-se nedumerit la plasa goală:
- Uite că nu-mi aduc aminte, mă duceam sau veneam de la piaţă...

La o coadă lungă de carne, un cetăţean nervos zice către vecinul său:
-Ţineti-mi şi mie rând! Mă duc să-l omor pe Ceauşescu.
După o vreme se întoarce. Cum îl vede, vecinul îl şi întreabă:
-Ei, cum a fost? L-ai omorât?
-Încă nu. Da, mi-am lăsat şi acolo rând.

Un tip merge în fiecare zi de dimineaţă în faţa CC-ului şi strigă:
- N-avem pâine, n-avem căldură, n-avem lumină!
 După câteva zile cei de la Securitate îl saltă şi hotărăsc să-l sperie puţin. Îl închid într-o încăpere şi trag în el cu gloanţe oarbe, apoi îi dau drumul.
În ziua următoare, omul nostru e din nou în faţa CC-ului şi strigă:
- N-avem nici gloanţe!

La o coadă, doi bărbaţi discutau despre probleme curente. Unul din ei spunea:
-A mea este uite-aşa de mică... Nu mai pot să fac nimic cu ea.
-Nu vă e ruşine oameni în toată firea să vorbiţi aşa!? îi apostrofează o cucoană indignată.
-Nu te ambala femeie! – zice al doilea bărbat. Vorbeam de flacără de la aragaz.

-Ge, ce soluţie vezi tu ca să ieşim din criza asta economică, socială şi politică ? – întreabă Costel.
-Să declarăm imediat război americanilor şi să ne predăm!
Un cetăţean intră în măcelărie:
-   Aveţi mânzat?
-   Nu.
-   Dar porc?
-   Nu.
-   Pui?
-   Nu.
-   Dar ce aveţi domnule?
-   Avem deschis de la 6 la 16.

La graniţa cu Iugoslavia se întâlnesc un câine şi o pisică. Câinele tocmai venea din România în vreme ce pisica tocmai pleca.
-De ce pleci din România?-întreabă câinele.
-Nu mai pot. Aici toată lumea trage mâţa de coadă. Dar tu de ce vrei să trăieşti aici?
-Pentru că am auzit că aici se duce o adevărată viaţă de câine.

Ceauşescu cu Elena se întorc dintr-o vizită în străinătate. Avionul se apropie de Bucureşti.
-Ia uităte-te, Nicule, ce frumos se văd străzili...
-Taci, proasto, alea-s cozili...

Ghicitoare:
-Ce e lung, negru şi se hrăneşte cu cartofi?
-Coada de oameni care stă la carne.

Pe vremea comunismului, un bulgar vine să-şi facă vacanţa în România. Când se întoarce acasă îl întreabă prietenii cum a fost.
- A fost groaznic, raspunde acesta. Am stat toata ziua în hotel de frică.
- Frică? De ce??
- Fiindcă peste tot am văzut oameni umblând cu ţevi metalice în mână şi întrebându-se unul pe altul: Ai prins bulgarii?! Ai prins bulgarii?

Supa in comunism: Pui apă, pui sare, pui morcovi, pui roşii, pui nu mai pui că deja ai pus de patru ori.

La ora 5 dimineaţă, în faţa alimentarei sunt peste 300 de persoane. Un tip scund şi rotofei încearcă să se bage în faţă. Mulţimea îl respinge, dar tipul mai încearcă încă-odată... şi încă-odată. La un moment dat, îşi ia avânt şi spune:
- Dacă nici acum nu reuşesc să intru, eu nu mai deschid magazinul!

Colegi la închisoare, în comunism.
- Tovarase, de ce eşti aici?
- De lene.
- Cum aşa?
- Am avut o discuţie într-o seară cu un coleg şi m-am gândit că ajunge să merg a doua zi să informez Securitatea, dar el s-a dus chiar în seara aia...

Un internat în azilul de nebuni e întrebat:
- Dumneata de ce eşti internat?
- Am vrut să fug peste hotare.
- Pentru aşa ceva se stă la închisoare, nu la balamuc.
- Da, dar eu am vrut să fug în Uniunea Sovietică.